chakra breathing

Per no deixar de sentir. Chakra breathing

Aquests dies enrere m’anava quedant de cartró pedra. Em notava saturada i m’adonava que els pensaments circulaven a pler embotant-me la ment i l’ànim. En el que succeeix aquests mesos, hi ha alguna cosa que visc massa punyent, incomprensible, contradictòria i incerta. La meva sensibilitat se satura i acabo tensant-me el cos i desconnectant de la realitat. Sé que tot plegat desperta en mi una por inconscient i irracional als canvis i al desconegut. Mantenir una mirada oberta des de l’esforç, dient-me que he de resistir i lluitar, encara agreuja la sensació d’impotència. Se que no és per aquí.

També sé que no vull deixar créixer aquesta percepció hipnòtica de derrota. M’aplico els aprenentatges d’aturar-me i contactar amb mi de nou. Recordar qui sóc, qui som. Recordar també que, de fet, no es tracta d’un esforç sinó d’una voluntat. La voluntat de fluir amb alguna cosa que no és tangible però que batega en mi, en nosaltres. Compassar-me en aquest batec al que puc posar el nom de Vida, o Amor o Deu. Deixar-me envair per la confiança i tornar a posar el peu i encetar la passa. Aleshores s’obren portes i ja no sembla tant difícil tornar a creuar el pont que em retorna a la Vida. No sé quantes vegades, ja no m’importa. Cada vegada que em perdi i me n’adoni ho vull tornar a intentar. Aquesta és la voluntat i, en aquests moments, és així. Fins que ja no estigui en les meves mans.

Meditació Xacra Breathing d’Osho

Per acostar-m’hi, m’ajuda desbloquejar les emocions. Us en vaig parlar en els escrits del període del confinament,  «les cullerades de confiançament». Aquests dies utilitzo la meditació de la respiració dels Xacres d’Osho (Chakra Breathing). Ho experimento com si em passés l’escura-xemeneies i m’alliberés així del sutge que acumulo. N’estic tan agraïda que he pensat en compartir-vos-ho.

Us explico quins efectes reconec en mi en fer la pràctica, i si us sentiu inspirats, podeu mirar el video explicatiu que us adjunto.

Efectes a nivell físic

A nivell físic, ho visc com quan faig algun esport que impliqui una respiració aeròbica. Omplir els pulmons, bellugar el diafragma. Això ja és molt: permet oxigenar teixits, omplir els pulmons i descarregar tensions. Sovint ajuda a treure mucositats emmagatzemades després d’estones de mascareta i contenció muscular. Aporta arrelament, moviment pèlvic i diafragmàtic i també flexibilitat a la columna i a una part important de les articulacions del cos. Es freqüent badallar, tossir, o fins i tot que aparegui alguna arcada als inicis. Tot això són símptomes de neteja i d’avançar envers l’equilibri.

Efectes a nivell emocional

Des d’un aspecte més emocional, la sensació és d’alliberament. Em predisposa a l’expressió i a la recuperació del contacte amb emocions que havien quedat esmorteïdes. Renova la vitalitat, l’empatia i la sensació d’estar vius i presents amb el que sigui; la ràbia, la tristesa, l’amor o l’alegria.

Durant la meditació

Amb freqüència, durant la meditació en moviment emergeixen idees creatives, petits «adonar-se’n», comprensions intuïtives, ganes de ballar, sensació d’agraïment. També es va desenvolupant més capacitat per sostenir el silenci i la incertesa del moment. Per a mi, aquesta seria la part «espiritual» o de consciència tot i que no és necessari creure en res de tot això per beneficiar-nos d’aquesta pràctica.

***

El curs passat, al setembre, vam proposar un cicle de 21 dies per fer la respiració dels xacres cada matí. Ens reuníem presencialment un grup de persones a l’Alzina i compartíem aquesta pràctica. Com aquest curs no podrà ser de manera presencial i em sembla una eina valuosa, hem gravat un vídeo explicatiu (a continuació) de com fer la meditació i us facilitem també la música (al final del post), només cal que li dongueu al play.

Agraeixo a Osho i als seus seguidors la difusió d’aquesta pràctica.

Desitjo de tot cor que tots ens en puguem beneficiar d’ella en aquest període de dificultat.

Cuideu-vos!

***

LA PRÀCTICA


 

Recordatori de xacres, moviments i respiració

  • Xacra 1: el xacra arrel > Moviment ràpid de “cromanyó” i respiració per la boca.
  • Xacra 2: el xacra sacral > Moviment aquós de cadera i respiració per la boca.
  • Xacra 3: el xacra del plexe solar > Moviment d’obertura de la caixa toràcica ajudats amb els colzes i respiració per la boca.
  • Xacra 4: el xacra cor > Moviment de braços elevats i respiració per la boca.
  • Xacra 5: el xacra de la gola > Moviment de braços elevats i respiració per la boca.
  • Xacra 6: el xacra del tercer ull > Moviment de braços elevats i respiració per la boca o pel nas.
  • Xacra 7: el xacra corona > Moviment de braços elevats i respiració per la boca o pel nas.

Música